10.3.07

Väsymyksen teemaviikko

Nyt on tapetilla väsymys. Ensinnäkin olemme olleet kaikki flunssassa koko viikon ja lapset kränäävät yötä päivää - kirjaimellisesti: viimekin yönä Siiri heräsi kolmisen kertaa kiukuttelemaan. Lasten sänkyjen siirtäminen lastenhuoneeseen alkaa näyttää yhä houkuttelevammalta...

Myös Herra Neuron kanssa puhuttiin väsymyksestä. Hän totesi, että ilmeisesti päiväväsymys on minulla hyvin dominoiva oire. Kävimme läpi mahdollisia huonon yöunen syitä (siis muitakin kuin lapset) ja suljimme pois levottomat jalat ja uniapnean. Lopuksi hän määräsi minulle Dexedrinen lisäksi Provigiliä; sitä käytetään väsymyksen hoitoon esim. Parkinsonin taudin yhteydessä. Lääkäri totesi, että jos Provigil toimii minulla, niin stimulantit voidaan ehkä lopettaa kokonaan.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tuota flunssaa on tosiaan liikkeellä. Melkein kaikilla nettitutuilla jotain. Minulla siinä missä muillakin. Vilustutin itseni eilen vielä entistä pahemmin ja on vielä migreenikin kaupan päälle.
Parempia vointeja sinne teille päin, ja mukavaa viikonloppua :)

Rita A kirjoitti...

Hyvin kirjoitettu tuo "Tiuskea rakki" teksti. Tuommoistahan se usein on lasten kanssa. Teoriassa tietää ihan hyvin että kaiken pitäisi mennä eri tavalla, mutta...

Jaksamista tähän päivään :)

Anonyymi kirjoitti...

Olen kyllä lukenut koko blogisi joskus, mutta en nyt muista, että onko kaikki mahdollisuudet johonkin fyysiseen sairauteen, joka voisi aiheuttaa jatkuvaa väsymystä, tutkittu? Jotenkin itselle on tullut olo, että oman diagnoosin jälkeen sitä syyttää kaikesta tätä ad/hd:tä, eikä osaa ollenkaan ajatella, että voisi olla jokin muukin joskus vialla.