22.8.09

Olen hyvä

Tämä nyt ei liity addiuteen kuin huonon itsetunnon aasinsillan kautta (meillä addeillahan on kuulemma kaikilla huono itsetunto, kun emme pärjää - pitäneekö muiden kohdalla paikkansa?), mutta menköön.

Pelailin tässä iltana muutamana jälleen viimeisintä addiktiotani, aivan höpsöä nettipeliä, jossa on minuutti aikaa räjäyttää mahdollisimman paljon jalokiviä. Olen pärjännyt siinä verraten huonosti, vaikka yleensä kuviontunnistus on vahvoja puoliani. Eilen sitten huomasin, että pistemääräni korreloi varsin tarkkaan sen kanssa, mitä itsestäni ajattelen pelatessani. Jos hoen itselleni jotain negatiivista ("Tää ei toimi, mä oon vaan tyhmä, miksei tää ikinä, mä oon sit huono..."), jää pistesaalis laihaksi. Jos sen sijaan hoen jotain positiivista ("Mä olen addi eli olen pakostakin nopea, olen tässä hyvä vaikken aina suoriudu kykyjeni mukaisesti..."), pelaan ilmeisesti paremmin sillä pisteitä kertyy enemmän.

Pelkällä sattumalla tulos ei mielestäni selity, eikä edes klassisella valikoivalla muistilla.

Tarkoittaako tämä, että minun täytyy nyt yrittää puhua itsestäni positiiviseen sävyyn? Voihan kettu... En edes keksi itsestäni montaa positiivista seikkaa. Ne vähätkin voi oikeastaan vääntää negatiivisiksi ja/tai ovat erittäin tilannesidonnaisia.

Ei kommentteja: