20.3.14

Meissä kaikissa ei asu pieni addi

Lääkärilehdessä kirjoitetaan, että "Kaikki mikä kiitää ei ole ADHD:ta". Niin. Olen muuten yhä sitä mieltä, että ADHD ei ole diagnoosi vaan kokoelma oireita hermoston suboptimaalisesta toiminnasta, jonka syy voi olla mikä vaan.

Alan kuulostaa hermouskovaiselta. Jos tätä blogia lukee joku lääketieteellisesti orientoitunut, niin voisiko hän vääntää minulle rautalangasta syitä, miksi olen väärässä? Kun itse ei ole neurologi, niin mutuilulle on aika vaikea saada asiallista kritiikkiä, vaikka kuinka sitä kaipaisi.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Moi Addinainen! Kiitos blogistasi, se on selventänyt minulle paljon mistä itsessäni on kyse ja antanut luottamusta etten ole hullu ja vain kuvittele addiani. Olen 31v ja äiti myös ja reilut kaksi viikkoa sitten vihdoinkin saanut vastauksen mikä pohjimmaisena rämpimiseni taustalla on aina ollut -ADD!. Säikähdin kun uusi terapeuttini epäili ailahtelevaisuuteni, unohteluni ja yleisten elämänhallinnanpuutteideni syiksi epävakaata persoonallisuutta ja halusin tutkia itse asiaa. Helpotuksekseni löysin etten ole epävakaa vaan selvä ADD tapaus, ja ihan lapsesta asti. Onneksi myös terapeuttini tajusi yhteyden minun ja ADD:n välillä eikä enää yrittänyt puskea minua väärään lokeroon. Nyt odottelen että saisin terveyskeskuksesta lähetteen tarkempiin tutkimuksiin sydän kylmänä. Olisi niin taivaallista että vihdoinkin saisin ongelmiini oikeanlaista kuntoutusta.

Toivon että jatkaisit blogisi kirjoittamista tiheämminkin. Nyt täällä on ainakin yksi uskollinen lukija lisää.. :)

Anonyymi kirjoitti...

mutta sullahan voi olla add:n lisäksi epävakaa persoonallisuus..
eikö persoonallisuushäiriötä ja add liity usein yhteen?